dropinnow

Mijn dagelijkse verwonderingen

HAIR

1 reactie

HAIR

Vandaag ben ik naar de kapper geweest. Mijn ontplofte haar is weer in model geknipt. Maar via mijn opmerking over mijn ontplofte haar kwam ik bij filmpjes van de musical HAIR terecht.

Op dat moment realiseerde ik mij dat mijn leven heel erg bepaald is door de film HAIR.

Toen ik een jaar of 16 was ben ik met mijn goede vriendin Gerda naar Leeuwarden gefietst. Tenminste, de vader van Gerda heeft ons met onze fietsen naar Lemmer gereden met de auto en vandaar zijn we verder gefietst naar Leeuwarden. Daar sliepen we bij een vrijgevochten tante van Gerda.  In Leeuwarden gingen we naar de bioscoop en zagen daar de film HAIR. Vanaf dat moment wilde ik leven zoals de spelers in HAIR. Vrijheid en anti burgerlijkheid.

Nu ik deze filmbeelden en muziek weer terug zie, voel ik weer die regels waar we aan moeten voldoen. Van mijn werk moet ik dit, van het dorp moet ik dat, van geloofsinstellingen moeten mensen zus, bah bah bah.

En bekijk ook alle andere clips en luister goed naar de teksten

Ik wil terug naar HAIR

1 thoughts on “HAIR

  1. boundry’s en limitations…. geen idee of ik het goed geschreven heb, boeien…want ook dat geeft weer een verwachting aan. 😦

    Ik vind dat je “hair” lekker wild is hoor. Die meiden van je leren daar heel veel van. een mam die voor zichzelf opkomt en zichzelf verliest in dingen. De moeilijkheid is om dat te doen zonder teveel schade, want “mén”…wat is het makkelijk om binnen de lijntjes te blijven kleuren en geen beurse plekken op te lopen… en “mén” wat is het moeilijk om jezelf te blijven en niet te gaan doen wat anderen van je verwachten zonder daarbij vergeten je verantwoordelijkheden te nemen.

    still going strong… de (bijna) overal JA opzeggende mede Ram.

Plaats een reactie